UPDATE CORONA FAQ


HEROPENING SINISCOOP + CORONAMAATREGELEN

Update 02/06/2021

Vanaf woensdag 09/06/2021 openen onze bioscopen eindelijk terug hun deuren. Ons team zal u met een grote glimlach terug verwelkomen, in strikte naleving van de veiligheidsmaatregelen, want uw gezondheid en die van onze werknemers zijn meer dan ooit onze prioriteit.

Onze maximale zaalcapaciteit bedraagt 200 personen, met een verplichte 1,5m sociale afstand tussen verschillende bubbels. Er is een gespreide filmprogrammering: hiermee reguleren en minimaliseren wij de toestroom van onze bezoekers op hetzelfde moment. De bioscoop wordt zo ingericht dat de bezoekers in één richting zullen stappen, zodat bezoekers elkaar zo weinig mogelijk kruisen. Er geldt nog steeds een mondmaskerplicht voor iedereen ouder dan 12 jaar, behalve tijdens consumptie van eten of drank.

Er zijn diverse hygiënemaatregelen om bezoekers en medewerkers te beschermen, zoals plexischermen, het veelvuldig schoonmaken van allerlei contactpunten zoals deurklinken en knoppen. Op verschillende plaatsen zal er ook desinfecterende gel beschikbaar zijn.
In de gehele bioscoop zal u de richtlijnen van het protocol terugzien op o.a. posters en schermen.

Geniet van uw bioscoopbezoek, maar hou het veilig.


Wat u als bezoeker kan doen om te helpen:

  • KOOP UW TICKETS ONLINE: Bereid uw bezoek voor door uw tickets op voorhand te kopen via onze website of via onze app. Dit vermindert contactmomenten en wachttijden in de bioscoop. Onze kassa's blijven desondanks wel open voor de laattijdige beslissers.
  • WAS/DESINFECTEER REGELMATIG UW HANDEN: Handhygiëne is een belangrijk onderdeel in de Covid-19 bestrijding. We vragen aan elke bezoeker om bij het betreden van de bioscoop zijn/haar handen te desinfecteren. Desinfecterende geld en zeep zijn op verschillende plaatsen in de bioscoop beschikbaar.
  • TICKETCONTROLE (contactloos): Scan zelf uw (e-)ticket onder toezicht van onze medewerkers wanneer u de ticketcontrole passeert.
  • ZIN IN EEN BIOSCOOPSNACK? Vanaf 9 juni is het opnieuw toegelaten om eten en drank te consumeren wanneer men zit en tijdens de voorstelling.
  • BETALEN MET DE KAART: Betaal zoveel mogelijk met de bankaart en bij voorkeur contactloos.
  • SOCIAL DISTANCING: Hou altijd en overal minimaal 1,5m afstand tijdens uw bezoek van medebezoekers en van onze medewerkers.
  • KOM OP TIJD, MAAR NIET TE VROEG: Kom op tijd naar de bioscoop, maar ook niet te vroeg. U bent van harte welkom vanaf 30 minuten voor aanvang van de voorstelling, zo kunnen wij de bezoekersstromen goed spreiden. Onze begintijden zijn ook aangepast, gelieve hier rekening mee te houden.
  • IN DE ZAAL: In de zaal mag u samen met uw bubbel gaan zitten, rekening houdend met de verplichte sociale afstand tussen de bubbels. Hou steeds 1,5m vrij tussen verschillende bubbels. Probeer zoveel mogelijk op uw plaats te blijven zitten. Verlaat de zaal onmiddellijk na de voorstelling en gooi uw afval in de vuilnisbak.

En uiteraard: gelieve thuis te blijven indien u ziek bent! We rekenen op ieders gezond verstand en inzet. Samen lukt het wel, wees dus lief voor elkaar.


FAQ

UW BIOSCOOPBEZOEK

  • Kan ik nog een ticket kopen aan de kassa of aan de ATM's in de bioscoop?
    We willen graag dat bezoekers zoveel mogelijk vooraf hun tickets aankopen via onze website of via de app. Onze ticketkassa’s en ATM’s blijven wel nog open voor degene die hun tickets toch nog in de bioscoop willen kopen.
  • Moet ik een mondmasker dragen tijdens mijn bioscoopbezoek?
    Het dragen van een mondmasker is verplicht tijdens uw bioscoopbezoek, vanaf 12 jaar. Deze dient u tijdens uw hele bezoek aan te houden (dus ook in de zaal tijdens de film). Een uitzondering op de regel is wanneer u eten of drank consumeert als u zit en tijdens de voorstelling, dan mag het mondmasker afgezet worden. Daarbovenop vragen we aan alle bezoekers om in alle tijden 1.5 m afstand te bewaren.
  • Met hoeveel mensen, behorende tot dezelfde bubbel, mag je naast elkaar zitten in de bioscoopzaal?
    Het concept van bubbels is moeilijk definieerbaar op dit moment, daarom raden we aan om plaats te nemen in de zaal naast de mensen waarmee u samenwoont. Gelieve tussen verschillende groepen, zowel links als rechts, steeds 2 zetels afstand tussen te houden.
  • Meer informatie i.v.m. de voorstellingstijden:
    Tijdens deze periode van covid-19 hebben we een programmatie met aangepaste starttijden. Dit om het kruisen van bezoekers van verschillende zalen te vermijden. Het aangegeven tijdstip is de starttijd van de film. Gelieve deze tijdstippen te respecteren. Gelieve voor ieders veiligheid, NIET te vroeg, maar ook NIET te laat te komen.
  • Kan ik op voorhand mijn plaatsen kiezen als ik online mijn tickets aankoop?
    Je zal opmerken dat Siniscoop vanaf nu werkt met genummerde zitplaatsen, dit om voldoende afstand tussen verschillende bubbels te garanderen zodat ook jij je veilig voelt in onze bioscoop.


Terugbetaling van mijn tickets:


Heeft u tickets gekocht voor een voorstelling die plaats had moeten vinden tussen 29/10/2020 en 06/11/2020?

  • Indien u via de website tickets had gekocht met een bankkaart, zal dit bedrag automatisch teruggestort worden op jouw bankrekening.
  • Indien u via de website tickets had gekocht met een voordeelkaart, zal je voordeelkaart gecrediteerd worden met het bedrag van de tickets.
  • Indien u tickets had gekocht aan de kassa, stuur ons dan via mail (info@siniscoop.be) de datum van de voorstelling, een foto van de tickets en jouw bankgegevens zodat we de tickets kunnen annuleren en deze kunnen terugbetalen op jouw bankrekening
  • Indien u tickets had gekocht aan de hand van hand van een voucher, wordt de vouchercode opnieuw geactiveerd (en
    ontvangt u per e-mail de code om deze opnieuw te gebruiken).

VOORDEELKAART

  • De geldigheid van mijn voordeelkaart is verlopen. Is het resterende tegoed verloren?
    Helemaal niet. Om geldig te kunnen blijven, moet de voordeelkaart normaal gezien minstens één keer per jaar worden gebruikt. Indien de geldigheid van uw voordeelkaart verlopen is tijdens onze sluitingsperiode, wordt deze onvoorwaardelijk automatisch gereactiveerd in ons systeem. Indien u andere vragen heeft i.v.m. terugbetalingen, kan u onze klantendienst contacteren (klantenservice@euroscoop.be).
  • Aanvullende info ivm de voordeelkaart
    Gezien de verplichte sluiting van bioscopen omwille van de coronacrisis, hebben wij van deze periode gebruik gemaakt om over te schakelen naar een nieuw softwarepakket ivm onze ticketing. Hierdoor kan u op dit moment geen nieuwe voordeelkaart aankopen en de bestaande voordeelkaarten zullen verlopen op 30/11/2021. Het herladen van een bestaande voordeelkaart is ook niet mogelijk. Bestaande voordeelkaarten kunnen vanaf 09/06 wél gebruikt worden aan de fast, om iedereen de kans te bieden om vóór 30/11/2021 het saldo op te maken.

VOUCHERS/GIFT CARD

  • Ik ben in het bezit van vouchers die gedurende de sluitingsperiode verlopen zijn, zijn deze niet meer bruikbaar?
    Jawel, deze vouchers zijn niet verloren. Alle vouchers / giftcards waarvan de geldigheidsdatum is verlopen tussen 14/03/2020 en 30/11/2021
    worden automatisch verlengd in ons systeem tot 30/11/2021.
  • Aanvullende info ivm de vouchers
    Gezien de verplichte sluiting van bioscopen omwille van de coronacrisis, hebben wij van deze periode gebruik gemaakt om over te schakelen naar een nieuw softwarepakket ivm onze ticketing. Hierdoor kan u op dit moment geen nieuwe vouchers aankopen.