Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Zit jij met een prangende vraag? Neem dan zeker eens een kijkje hieronder.
We hebben de vaakst gestelde vragen opgesomd. Wie weet ben je hiermee geholpen.
Als je hierna nog vragen hebt, twijfel dan niet om ons te bellen of mailen.


Heb je ook enkele vragen met betrekking tot corona? neem dan zeker ook een kijkje op deze pagina.

Films

  • Waarom staat de programmatie nog niet online?
    Iedere maandag stellen wij de programmatie op voor de speelweek die daarop volgt. Een speelweek loopt in België steeds van woensdag
    tot en met dinsdag. Op maandagavond vind je de programmatie terug op onze website.
  • Hoe lang zal een bepaalde film nog spelen?
    Hoe lang een film nog zal spelen is afhankelijk van het succes van de film en de wekelijkse filmreleases. Elke maandag maken we de programmatie voor de speelweek die daarop volgt, van woensdag tot dinsdag. We kunnen dus niet met zekerheid zeggen hoe lang een film nog zal draaien.
  • Wanneer begint de film?
    De films beginnen bij ons exact op het uur zoals aangegeven in de programmatie. De reclame begint ongeveer een half uur op voorhand. Dan opent ook de ticketcontrole en kan je naar binnen.
  • Is de film Nederlands gesproken?
    NV staat voor Nederlandse Versie. Dit betekent dat de film Nederlands gesproken is. Wanneer de titel in het Nederlands is, is de film doorgaans ook Nederlands gesproken.
    OV staat voor Originele Versie. Dit betekent dat de film in zijn oorspronkelijke taal gesproken is en in het Nederlands ondertiteld.
  • Wat is de Siniclub?
    De Siniclub is een verzameling van alternatieve films in ons aanbod. Deze films spelen 3 keer per week, behalve tijdens de schoolvakanties. Voor de exacte data kijk je best hier.
  • Zijn er 3D brillen voor 3D films?
    3D-brillen zijn te koop aan onze (snoep)kassa’s aan € 1 per stuk. Na afloop mag je de bril houden voor een volgend bezoek. Het is eveneens toegestaan je eigen 3D-bril mee te nemen.

Tickets

  • Moet ik nog aanschuiven met mijn online aangekochte tickets?
    Wanneer je je tickets online aankoopt krijg je een PDF met een barcode in je mailbox. Met deze barcode kan je meteen door naar de ticketcontrole. Als je deze mail niet meteen terug vindt kijk je best ook even je spam na. Als je de mail nergens kan vinden mag je ons altijd contacteren. Ook de parking die op voorhand werd aangekocht kan je valideren bij de ticketcontrole.
  • Kunnen we tickets telefonisch reserveren?
    Telefonisch kan je geen tickets reserveren. Als je zeker wil zijn van een plaatsje, koop je best je tickets online of kom je tijdig naar de bioscoop.
  • Zijn er genummerde plaatsen?
    Er zijn genummerde zitplaatsen, dit om voldoende afstand tussen verschillende bubbels te garanderen zodat ook jij je veilig voelt in onze bioscoop.
  • Moet ik mijn cadeaucheque omruilen?
    Ja, een cadeaucheque moet je nog omruilen voor een film naar keuze. Dit kan online, via de app, aan onze atm’s of aan onze ticketkassa. Mogelijke extra kosten zijn hier niet bij inbegrepen: de parking, 3D-supplement, supplementvoor lange film, ...·
    De Gift Card is de enige Siniscoop cadeaucheque die je niet online kan inwisselen, maar enkel aan de ticketkassa.
  • Is mijn parkeerticket gevalideerd?
    Een gevalideerd ticket herken je door een barcode bovenaan het ticket. Wij kunnen dit aan een voordelig valideren. Je betaalt bij ons € 2,20 voor 3 uren parkeren . Blijf je langer dan 3 uren? Dan kan je de rest bijbetalen aan de betaalautomaat.
    Heb je problemen met de parking? Er is ook een knop aan de slagbomen en automaten, deze brengt u in contact met iemand van de parking zelf. De parking is van NMBS.

Voordeelkaart

  • Ik weet de pincode van mijn voordeelkaart niet meer!
    Geen nood! We kunnen de pincode aanpassen aan de kassa van Siniscoop. Hiervoor hebben we je voordeelkaartnummer en een bewijs van je identiteit nodig.
  • De geldigheid van mijn voordeelkaart is verlopen. Is het resterende tegoed verloren?
    Helemaal niet. Om geldig te kunnen blijven, moet de voordeelkaart normaal gezien minstens één keer per jaar worden gebruikt. Indien de geldigheid van uw voordeelkaart verlopen is tijdens onze sluitingsperiode, wordt deze onvoorwaardelijk automatisch gereactiveerd in ons systeem. Indien u andere vragen heeft i.v.m. terugbetalingen, kan u onze klantendienst contacteren (klantenservice@euroscoop.be).
  • Aanvullende info ivm de voordeelkaart
    Gezien de verplichte sluiting van bioscopen omwille van de coronacrisis, hebben wij van deze periode gebruik gemaakt om over te schakelen naar een nieuw softwarepakket ivm onze ticketing. Hierdoor kan u op dit moment geen nieuwe voordeelkaart aankopen en de bestaande voordeelkaarten zullen verlopen op 30/11/2021. Het herladen van een bestaande voordeelkaart is ook niet mogelijk. Bestaande voordeelkaarten kunnen vanaf 09/06 wél gebruikt worden aan de fast, om iedereen de kans te bieden om vóór 30/11/2021 het saldo op te maken.

Prijs

  • Krijg ik korting met mijn kaart van de Gezinsbond?
    De Gezinsbond biedt vouchers aan aan een goedkoper tarief. Deze zijn te verkrijgen bij de Gezinsbond zelf en kunnen vervolgens ingeruild worden
    voor een film naar keuze. Mogelijke extra kosten zijn hier niet bij inbegrepen: de parking, 3D-supplement, supplementvoor lange film, ...
  • Krijg ik korting bij concerten, marathons, ladies night enz …?
    Bij evenementen geldt een speciaal vast tarief. Het is niet mogelijk hier korting voor te krijgen.

Varia

  • Mag ik zelf eten en drinken meenemen?
    Eigen eten en drinken meebrengen is niet toegestaan. Euroscoop controleert of je eigen consumpties bij hebt aan de ticketcontrole. Wanneer je voedingsmiddelen hebt meegenomen, zullen wij deze aan de ticketkassa bewaren zodat je deze terug kan ophalen na afloop van de film.
  • Kan ik posters/standees krijgen?
    Jammer genoeg mogen wij geen promotiemateriaal weggeven.
  • Hebben jullie studentenjobs beschikbaar?
    Momenteel zijn we niet actief op zoek. Een spontane sollicitatie is natuurlijk altijd welkom.
    Je mag je CV en motivatiebrief sturen naar info@siniscoop.be.
    Wanneer we opnieuw werkkrachten zoeken kijken we deze na.
  • Er zijn problemen in de zaal. Wat nu?
    Je kan steeds een medewerker aanspreken of ons bereiken op het nummer 0491 23 73 95.